پمپ وکیوم ۱۱ متر مکعب GEV

پمپ وکیوم|پمپ وکیوم ۱۱ متر مکعب GEV|خرید پمپ وکیوم

شرکت GEV ایتالیا چند مدل پمپ وکیوم خشک و پمپ وکیوم روغنی را عرضه می‌کند که مدل پمپ وکیوم ۱۱ متر مکعب GEV ، یک پمپ خلا محسوب می‌شود. قدرت موتور دستگاه 0.55 کیلووات می باشد.

سرعت گردش موتور پمپ وکیوم 11 متر مکعب با فرکانس 50HZ بین 0 تا 1450 دور بردقیقه تغییر می‌کند و با فرکانس 60HZ بین 0 تا 1750 دوربردقیقه تغییر می‌کند. وزن این پمپ 19 کیلوگرم است و در یک پک چوبی ضد ضربه عرضه می‌شود.

روغن و فیلتر پمپ بیشتر از مقدار تعریف‌ شده استفاده شود باعث آسیب دید‌ن پمپ و قطعات داخلی آن مانند اورینگ‌ها و تیغه ها خواهد شد.

قطر لوله‌ی ورودی 1/2 اینچ و خروجی این پمپ، 1 اینچ است. بدنه‌ این پمپ از جنس چدن ، پروانه‌ آن از جنس پلاستیک و شفت آن از کربن استیل ساخته می‌شود.

برای اتصال از سیستم برق‌رسانی (کابل، فیوز و کلید) مجزا استفاده کنید؛ زیرا میزان جریان کشی الکتروپمپ و توان مصرفی آن، اگر با دستگاه‌های الکتریکی دیگر مشترک باشد، ممکن است به این وسایل آسیب وارد شود و رعایت این موضوع در عمر مفید پمپ تاثیر مثبت دارد.

شرکت GEV یک شرکت بین‌المللی است که در کشور ایتالیا فعالیت خود را درزمینه‌ی تولید انواع پمپ وکیوم و ساید چنل و پمپ وکیوم خشک آغاز کرد. محصولات این شرکت در کشورهای ایران ، اسپانیا ، آلمان ، روسیه ، انگلیس مورد استفاده قرار می گیرد.

توضیح در مورد عملکرد پمپ وکیوم
پمپ وکیوم روغنیGP/M 11 که توسط شرکت GEV ایتالیا تولید می شود برای ایجاد فشار منفی به صورت چرخشی ،نیروی گریز از مرکز و حرکت دورانی روتاری را ایجاد می کند. یکی از وظایف پمپ وکیوم کاهش فشار جو و نزدیک کردن آن به صفر است، با پیشرفت تکنولوژی در صنعت تولید کنندگان خلاء بالاتر از ۱۰ دست نیافته اند.
هر چه از سطح زمین بالاتر برویم میزان ضخامت جو کمتر شده و فشار کاهش پیدا می کند و میزان خلاء با فاصله گرفتن از سطح زمین افزایش پیدا می کند.
امروزه سیستم های وکیوم یا خلا در صنایع مختلف شیمیایی ، الکترونیک، غذایی، نانو تکنولوژی ، شتابگرها کاربرد زیادی پیدا کرده است و این پمپ های تولید شده یک سال گارانتی تعویض و ده سال خدمات پس از فروش و دارای برگه گارانتی هولوگرام دار می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید.
اجزای تشکیل دهنده یک پمپ وکیوم شامل:
۱-لرزه گیر
۲- محفظه روغن
۳- سیلندر
۴- خط برگشت روغن
۵- روغن برگشتی از فیلتر سپراتور
۶- سوپاپ خروجی
۷- نشانگر سطح روغن
۸- فیلتر خروجی
۹- خط ورودی روغن مصرفی پمپ
۱۰- روتور
۱۱- تیغه
۱۲- شیر یکطرفه
۱۳- صافی ورودی
۱۴- ورودی هوا
۱۵- گاز بالاست
۱۶- اگزوز خروجی
۱۷- فیلتر سپراتور
گاز بالاست در پمپ وکیوم
۱-جداسازی بر اساس اختلاف دانسیته
۲-تراکم
۳-افزایش فشار
۴-خروج گاز
*تاثیر گاز بالاست در عملکرد پمپ
*نقش گاز بالاست در تخلیه بخارها ، عوارض نبود یا کوچک بودن دریچه گاز بالاست
عملکرد پمپ با گاز بالاست
عملکرد پمپ بدون گاز بالاست
روش درست استفاده از گاز بالاست
خطر عدم استفاده از گاز بالاست
طراحی
در طراحی پمپ های شرکت GEV ایتالیا طراحی به گونه ای است که روتور خارج از مرکزسیلندر پمپ قرار دارد با دوران روتور توسط الکترو موتور روغن از محفظه روغن وارد سیلندر شده و از طرف دیگر تیغه ها به صورت کشویی از شیار روتور بیرون آمده و مماس با سطح داخلی سیلندر حرکت می کند.
روغن موجود در سیلندر باعث روان کاری و آب بندی محفظه ها و خنک کاری قطعات می شود. با چرخش روتور و مماس شدن تیغه ها به دیواره داخلی سیلندر پمپ فضای خالی بین سیلندر و روتور توسط تیغه ها به سه قسمت تقسیم میشوند.
با حرکت و عبور تیغه ها از ورودی پمپ بخشی از هوا و گازها و یا بخارات موجود در محلی که عمل وکیوم در آن انجام می شود را وارد فضای بین دو تیغه کرده و در آن حبس مکیند با حرکت روتور به صورت راست گرد از حجم این فضا کاسته شده در نتیجه و هوا وگازهای موجود در آن محفظه بسیار فشرده میشود.
تا زمانی که نیروی این فشردگی بر نیروی سوپاپ خروجی غلبه کرده و باعث باز شدن و خروج هوا و بخشی از روغن به بیرون می شود، این سیکل دایما در حال تکرار است.